FAQ

Meest gestelde vragen

vraag: Ik kom uit Belgie en heb gekozen voor 'betalen bij afhalen', kan ik het pakje afhalen en betalen op het postkantoor?
Antwoord: Nee, in Nederland noemen wij dit 'onder rembours', en wij verzenden geen pakjes onder rembours. U dient vooraf te betalen.

vraag: Kan ik mijn bestelling laten vervallen, of terugsturen
Antwoord: Nee wij bestellen uw bestelling op maat, en betalen deze aan onze leveranciers, materialen worden niet retour genomen.

vraag: Wanneer is de winkel open?
Antwoord: Er is geen winkel, Labstuff werk via een website, langskomen is alleen mogelijk na afspraak.

vraag: Ik heb chemicalien besteld, wanneer heb ik ze in huis?
Antwoord: Chemicalien worden 1x per week op donderdag hier geleverd, ik moet ze dan uiterlijk de maandag ervoor bestellen. Er zijn hier geen chemicalien op voorraad ! Ook versturen wij geen zuren of brandbare stoffen per post.

vraag: Ik hoor niets meer van mijn bestelling, wat is de status?
Antwoord: U heeft bij bestellen een bevestigingsmail gehad. In de meeste gevallen is een of meerdere door u bestelde artikelen op dit moment nog in bestelling bij de leverancier. Let op dat er levertijden zijn voor diverse artikelen, wij hebben leveranciers in diverse landen die allen verchillende levertijden hebben. Wij geven GEEN statusupdates, dat zou de bestellingen alleen maar vertragen.

vraag: Kan ik op rekening of onder rembours betalen? Of kan ik betalen bij afhalen?
Antwoord: Alleen bedrijven met een geldig kvk nummer kunnen op rekening betalen, ook vaste klanten kunnen achteraf betalen. Betalen bij afhalen kan alleen bij bestellingen lager dan 25 Euro. Wij verzenden niet onder rembours

vraag: Hoeveel zijn de verzendkosten?
Antwoord: Dat ligt aan het gewicht, voor tarieven zie TNT website. Binnen Nederland tot 10kg: 7.25 Euro, excl btw.
Wij rekenen een extra 0,25 Euro verpakkingskosten. De totale verzendkosten worden vermeld inclusief btw, dus 9,08 Euro tot 10kg

vraag: Kan ik per telefoon, fax, brief of email bestellen?
Antwoord: Nee dat is niet mogelijk. Wij moeten bestelbonnen kunnen laten zien aan instanties als men daarom vraagt.

vraag: Ik krijg telefonisch geen gehoor.
Antwoord: Dat kan kloppen, wij hebben niet altijd tijd om de telefoon te beantwoorden. Telefoon aannemen betekend geen tijd voor het inpakken van de bestellingen. U kunt een bericht achterlaten op de VOICEMAIL indien u geen gehoor krijgt. Maar per email is het snelste.

vraag: Wat kost product xx, verkoopt u product xx ?
Antwoord: Alle prijzen staan op de website, ook staan alle artikelen uit het assortiment op de website.
Wij kunnen ook alles leveren van Carl-Roth, Fisher-Emergo, Acros, Sigma-Aldrich, Brouwland, Spruyt Hillen, Antonides, Interchema, Carolina Biological, Gildewerk,  Breukhoven, Euromex, Eurofysica, Hanna Instruments, Brunel Microscopes en diverse andere leveranciers.
Voor Producten van Sigma Aldrich moeten wij 20% over hun catalogusprijs bijrekenen, bovendien rekent men daar 25 Euro administratiekosten voor bestellingen onder de 250 Euro. Let op: soms komt het voor dat een leverancier zijn prijzen onverwacht verhoogd, wij zijn daar niet voor verantwoordelijk en zullen u informeren over de prijsverhoging, u kunt dan kiezen of u het laat vervallen of niet.

vraag: Ik stuur een email met mijn bestelling, kunt u een offerte maken?
Antwoord: Wij maken geen offertes. Alle prijzen staan vermeld op de website.

vraag: Ik heb een tijdje geleden artikel X besteld, maar die wil ik laten vervallen, kan dat?
Antwoord: Indien het artikel speciaal door ons besteld moest worden bij de leverancier hebben wij het ook vooraf moeten betalen, de leveranciers nemen geen artikelen terug. Daarom zullen wij u 25% van de prijs van het artikel als boetebedrag in rekening brengen indien wij uw artikel al hebben besteld en betaald. Indien het artikel op voorraad was kan het zonder extra kosten vervallen. Ook kan het vervallen indien wij het nog niet besteld hebben.

vraag: Is het artikel op voorraad?
Antwoord: Alle nieuwe apparatuur, chemicalien en artikelen uit de USA moeten wij eerst bestellen. Wij hebben ruim 8000 artikelen die wij uiteraard niet allemaal in voorraad kunnen hebben. Wij kunnen de voorraad op de website niet op nul zetten, dan kunt u niet meer bestellen, dus ook al staat het op de site op voorraad dan wil dit nog niet zeggen dat het daadwerkelijk op voorraad is. U kunt voordat u besteld mailen met vragen over het wel of niet op voorraad zijn. 

Nog even als aanvulling, omdat nog steeds klanten de levertijden niet begrijpen: Vrijwel ALLE artikelen die op de site met Engelse tekst staan komen uit de USA, levertijd daarvan is VANAF 2 weken. Verder geldt dat er GEEN bederfbare artkelen in voorraad zijn (biergist, kruiden etc), levertijd daarvan is meestal een week.  Chemicalien komen 1x per week binnen en zijn dus NIET in voorraad. Nieuwe apparatuur moeten wij eerst bestellen, levertijd meestal een week of iets minder.

vraag: Kan ik iets 'op zicht' bestellen, of terugsturen als het niet bevalt?
Antwoord: Nee dat is niet mogelijk in onze branche, let op OOK CONSUMENTEN kunnen bij ons NIET op zicht bestellen !

vraag: wat is het verschil tussen Duran en ander glaswerk?
Antwoord: Duran is hittebestendig tot 500C, ander glas tot 100C, Duran kan ook in de magnetron of afwasmachine, en is beter bestand tegen temperatuurswisselingen.

vraag: Waarom zijn artikelen uit de USA wat duurder geworden?
Antwoord: De verzendkosten uit de USA, en invoer- en douanekosten zijn meeberekend in de prijs. Deze extra kosten kunnen soms flink oplopen.